Saturday, October 9, 2010

Satu Cinta

Tatkala aku terlalu mendambakan cinta manusia, aku telah kehilangan cinta Pencipta..
Kerna cinta manusia itu melalaikan sedangkan cinta Pencipta begitu mendamaikan..
Lalu aku tersedar dari lamunan yang panjang dan kembali ke pangkuan jalan..
Andai jarak yang memisahkan dua insan,pastinya pahit yang dirasakan..

Namun,andai jarak memisahkan aku dengan Dia,keindahan rindu-rinduan semakin menebalkan keimanan..
Dalam pencarianku mencari ketenangan..aku menemui SATU CINTA YANG ABADI..


Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s’gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku… Keimananku…

Engkau satu cinta
Yang s’lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang dalam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan…

Oh Tuhan… s’lamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan… jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia







No comments:

Post a Comment