Friday, April 15, 2011

SubhanALLAH.. Dia sudah berhijrah!

SubhanALLAH.. SubhanALLAH..SubhanALLAH..

Maha Suci Engkau Ya ALLAH....Yang memegang hati-hati ini.. Engkau berkuasa untuk membolak-balikkan hati-hati ini semahu-Mu.. Namun pinta ku Ya Tuhan, tetapkanlah hati-hati kami pada jalan yang Engkau redhai..

SubhanALLAH..SubhanALLAH..SubhanALLAH..

Semalam merupakan hari yg cukup indah buat diri ini. Sebagai pengisian dan muhasabah diri. Walaupun detik pertemuan itu singkat, tapi cukup bermakna! SubhanALLAH.. Semalam waktu tengah excited nak berbasikal kt uitm (rasa mcm atlet komanwel sekejap!).. Tibe2 ada seorang gadis ni mencuri perhatian ana. SubhanALLAH.. manisnya.. (bukan kaki skodeng ye-ditegaskan di sni.hehe)

Kami bertembung, mata kami terpaut. SubhanALLAH.. mimi! (bukan nama sebenar).. SubhanALLAH.. Dah laen sekarang. Manisnya.. kata hati yang dipendam dari tadi akhirnya terluah juga. Busana yang membaluti tubuhnya sudah berubah.. Alhamdulillah..mengikut syariat. Tudung semakin labuh,berbaju kurung. Orangnya yg sudah sedia manis terlihat semakin manis. SubhanALLAH.. cantiknya mimi.. Aku tidak lekang memuji. Bukan pujian yg boleh mlalaikan krana ada kalanya, pujian yg berlebihan itu boleh membawa kpada penyakit bagi hati!

Dia terlihat sedikit malu dengan ana. Mungkin krana malu dengan pujian itu atau mungkin kerana ketika bertemu sebelum ini, pakaiannya cuma biasa2 saja. Tapi sekarang, wah! sahamnya sebagai wanita solehah meningkat naek. Lagi untung dari orang yg tekene spot toto(nombor ekor .hee) SubhanALLAH.. Tanpa diminta dia berkata.. ‘Mungkin berkat dari doa sahabat2’ Alhamdulillah..

Kelihatannya begitu tenang melafazkan bicara..terasa seperti ingin memeluknya erat2 tapi agak canggung sbab kami berdua kat atas jambatan tyme tu,nk mnyeberang ke pusat sukan. (bukan kisah sang kancil menyeberang sungai oke) Hmm.. ditambah dengan orang lalu lalang rasa segan pulak. Lagipun lama xjumpa. Hehe..

Tapi syukurlah, pertemuan yg singkat itu memberi seribu makna dan inspirasi buat diri ini. Mungkin bagi orang lain,biase-biase jer.. Tp bagi ana, itu satu kekuatan. Itu bermakna ana tidak bersendirian! Ya, masih ada yang sama-sama berjihad melawan hawa nafsu walaupun pada zaman yg sangat mencabar ni. Bukan senang. di saat sgala fesyen2 selendang ditayangkan,samada yang singkat mahupun jarang. di saat baju2 'feminin' diperagakan,xkira dah walaupun terbelah smpai blakang. di saat jeans2 dan t-shirt ketat jadi ikutan. hehe.. no offense ya.. itu kan benar! Semuanya memerlukan pengorbanan. Pahit harus ditelan! Kerana syurga itu manis.

SubhanALLAH.. SubhanALLAH.. SubhanALLAH..

Dalam hati aku memuji Tuhan yang memberi hidayah dan petunjuk. Moga2 diteguhkan hati-hati ini dalam naungan Yang Maha Esa.

Sahabatku sayang.. aku mendoakan dirimu diberi kekuatan agar terus istiqamah di atas jalan yang engkau pilih ini. Engkau sebutir permata dicelahan pepasir. Sukar untuk ditemui,namun kilauannya cukup memikat. Cukup menarik hati sesiapa sahaja untuk mendekati. Cubaan dan dugaan sedang menanti untuk meragut keyakinanmu. Namun jangan kau khuatir sayangku.. imanmu tak kan goyah selagi engkau memohon pertolongan dari-Nya.

semoga Doa Rabitah menjadi pengikat hati kita dalam perjuangan yang suci ini. biarlah ianya meresap jauh ke dalam relung jiwamu. bahawa sesungguhnya, engkau tidak bersendiri!


"Dengan nama Allah, yang dengan nama-Nya tidak ada sesuatupun yang boleh memudaratkan di bumi dan di langit, dan Dia Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui"


*Sahabat tu ana kenal sewaktu join kem anjuran islamic society kat uitm. moralnya di sini..bergaullah dengan orang2 yang soleh. insyaAllah,dikau akan mendapat tempiasnya. Tempias yang harumnya melebihi kasturi, dinginnya melebihi mentari pagi. Itulah ukhuwah yang terbina kerana Allah. Itulah ukhuwah fillah.. kemanisannya.. SubhanALLAH........

3 comments:

  1. sy pun same baru nk terasa tempiasnye.. kembar, doakan sy jugak ^^

    ReplyDelete
  2. qilah... nice to c u here! Alhamdulillah.. blh nmpakla di citu ^_^
    insyaAllah.. klau ad rezki, blk mesia nnt koling2 lah,blh jumpe! insyaAllah.. =)

    ReplyDelete
  3. ‎Tidak ada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan berdosa yang tidak mempunyai masa hadapan....

    ReplyDelete